Als je als doel hebt om meer potentiële klanten te bereiken of nieuwe collega’s aan te trekken, dan is het belangrijk om je idee om te zetten naar een concreet concept. Samen werken we tijdens de conceptfase aan de juiste structuur om je boodschap effectief over te brengen naar je doelgroep.
Alvorens we van start gaan met het ontwikkelen van jouw idee, nemen we de tijd om het concept grondig te onderzoeken en uit te werken. We beginnen onze trajecten daarom met een conceptfase waarbij we jou intensief bevragen om een duidelijk beeld te vormen van de gewenste uitstraling van jouw website. Het zorgvuldig opzetten van het concept is niet enkel belangrijk voor een nieuwe website, maar ook voor de verdere ontwikkeling ervan. Zo ben je verzekerd dat jouw nieuwe website voldoet aan de meest recente vereisten van zoekmachines, webgebruikers en toegankelijkheidsrichtlijnen.
- Doel van de online omgeving
- Doelgroep identificatie
- Behoeften van de doelgroepen
Concepting vereist betrokkenheid van beide partijen
Bij het implementeren van een online strategie is het even belangrijk om het overzicht te bewaren als om oog te hebben voor details; het uitwerken van een goed concept vormt de basis van een succesvol project. Daarom stellen we niet alleen hoge eisen aan onszelf, maar zullen we ook veel vragen stellen. Voor ons is dit namelijk de eerste stap om een goed begrip te krijgen van jouw organisatie, bedrijf en doelstellingen.
Tijdens dit conceptuele proces nemen we het volledige projectmanagement op ons en begeleiden we je graag gedurende het traject. We zijn jouw partner om mee te overleggen en we vervullen een adviserende rol. Indien nodig kunnen we je ook een spiegel voorhouden, altijd met jouw doel voor ogen. We willen sturen op weloverwogen beslissingen, waarbij er ruimte is voor persoonlijke voorkeuren.
Waarin krijg je inzicht tijdens de concepting fase?
De initiële fase van het conceptuele proces omvat het concreet vaststellen van het doel van jouw online omgeving. Het kan zijn dat je streeft naar een grotere klantenkring, een toename in merkbekendheid, of juist meer interactie met potentiële collega’s of klanten wilt realiseren.
Om het doel van jouw online omgeving concreet te maken, zullen we tijdens de concepting fase verschillende aspecten bekijken, waaronder:
- Het doel van de online omgeving
- De doelgroepen die deze omgeving zullen bezoeken
- De behoeften en verwachtingen van de doelgroepen
- De acties die de webgebruiker direct moet kunnen uitvoeren
- De technische functionaliteiten die vereist zijn
- De gewenste structuur van de website
- De meetbaarheid van de gestelde doelen
De basis voor wireframes, UX design en vindbaarheid
Om het doel van jouw online omgeving concreet te maken, zullen we tijdens de conceptfase onder andere de volgende aspecten onderzoeken:
- Het beoogde doel van de online omgeving
- De specifieke doelgroepen die de online omgeving zullen bezoeken
- De behoeften en interesses van deze doelgroepen
- De gewenste acties die de webgebruikers direct moeten kunnen uitvoeren
- De benodigde technische functionaliteiten
- De gewenste structuur van de website
- De meetbaarheid van de gestelde doelen om succes te kunnen meten.